Een gevarieerde dag - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu Een gevarieerde dag - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu

Een gevarieerde dag

Door: Frank en EricaL

Blijf op de hoogte en volg Frank en Erica

10 Mei 2022 | Sri Lanka, Anuradhapura

Op weg naar Polonnaruwa, eerste stop is bij Sigiriya om de beroemde leeuwenrots te beklimmen. Erica blijft met twee anderen achter in het restaurant, deze klim is te heftig. Frank heeft met de rest van de groep genoten van een pittige klim en een fantastisch uitzicht. Bij terugkomst lunchen voordat we verder reizen. Een tussenstop bij een kledingwinkel waar Erica een mooie broek heeft gescoord. Daarnaast nog een stop voor een visite aan een lokale boerenfamilie. Hier hebben wij geleerd om kokossambal te maken, kruidenthee gedronken en uitleg genoten. Het was een lange dag, op naar het hotel, onderweg een olifant vlakbij onze bus, heel bijzonder en het levert mooie plaatjes op. Douchen, eten, een drankje en dan is de koek weer op voor vandaag. Lekker slapenin een kingsizebed van zeker twee meter breed.

• 10 Mei 2022 - 16:10

VISL:

Hele grote olifant! We genieten van de prachtige foto's. Hopelijk past die grote olifant in het vliegtuig op de terug weg. Stijn wil hem heel graag houden.

• 10 Mei 2022 - 18:05

Dick En Lies:

Het is inderdaad een hele klim naar de top van de leeuwenrots maar zeker meer dan de moeite waard. Lies is destijds ook beneden gebleven om wat inkopen te doen :-). Mooi om een olifant in het wild tegen te komen heel anders dan in een dierentuin of Beekse Bergen. Geniet lekker verder

• 10 Mei 2022 - 18:11

Wilma:

Nou dat is inderdaad een hele klim en kan me voorstellen dat dit iets teveel voor Erica was. Maar mooi om het mee te maken. En leuk zulke recepten uitwisseling van sambal, dacht dat dit alleen van pepers kon en zo zie je maar weer. Nooit te oud om iets te leren. Wel lekker zo'n groot bed beter als wij toen in het eerste hotel in roxas, stenen bed met een 4cm matras. Dikke knuffel

• 10 Mei 2022 - 19:08

Wil De Waard (moeder) :

Wat apart zo,n grote olifant vlak bij de bus Heerlijk om jullie verslagen te lezen. Ben vandaag met Dick plantjes wezen kopen en heb ze zelf gepoot ( wel met grote rustpauzes )maar het tuintje ziet er weer zomers uit. Knuffel van mij mama

• 10 Mei 2022 - 20:56

Lyda:

Een hele belevenis en een reis met veel variatie.
    Rust zal er niet veel zijn. Geniet van al de natuur.