Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: Frank en Erica

Blijf op de hoogte en volg Frank en Erica

13 Mei 2022 | Sri Lanka, Kandy

Wij verblijven hier drie nachten, dus twee volle dagen. De eerste dag is er nog een programma. Als eerste bezoeken we de tempel van de tand, wij zijn mooi op tijd voor de offerceremonie. Daarna een wandeling door de Peradenia botanische tuin met exotische planten, bomen en bloemen. Hierna bezoeken wij nog een edelstenen museum. Terug naar het hotel. Het is tijd om te lunchen, wij besluiten om dit bij een lokaal tentje te doen. Frank had een curry met kip en Erica een lekker broodje, daarnaast een flesje water. Het afrekenen was schrikken, foei, met fooi hebben we € 1,11 betaald! Om half vijf werden we nog getrakteerd op een dansvoorstelling. Diner en ontbijt zijn prima in het hotel.

Vrijdag is een vrije dag maar omdat de noodtoestand is uitgeroepen en er een avondklok is besluit onze reisleider de bus in te zetten. Om 9.00 uur vertrek naar het centrum, om 13.30 weer terug. Wij gebruiken de tijd om te shoppen. Wij bezoeken de foodmarket en de bazaar. Koffie drinken tussendoor en afsluiten met een lunch. Een deel van de groep heeft nog een park bezocht maar werden flink verrast door bloedzuigers, het zag er niet uit. Nu lekker rustig op de kamer, het weer vandaag nodigt niet uit om te zwemmen. Morgen weer op reis, op naar Mandarawela.

• 13 Mei 2022 - 13:29

Dick En Lies:

Indrukwekkend toch, die tempel van de tand. Als toerist hoef je niet in die lange rij te staan met die duizenden bedevaartgangers. Kandy vonden wij ook een hele mooie stad. En tja de kosten om te lunchen zijn schrikbarend. Het zijn echte afzetters :-) Leuk om te lezen dat jullie reisleider telkens alternatieven bedenkt rondom de noodtoestand. Zo zie je soms dingen welke andere toeristen weer niet zien. Doe iedereen de groeten in Bandarawela tenzij je naar Madarawela gaat zoals je schrijft. Jullie zijn dan wel de enige want de rest gaat naar Bandarawela :-)