Weer op reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu Weer op reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Erica Waard - WaarBenJij.nu

Weer op reis

Door: Frank en Erica

Blijf op de hoogte en volg Frank en Erica

25 April 2019 | Thailand, Bangkok

We verlaten Chiang Mai. We bezoeken in Lampang een lokale markt met verschillende lekkernijen. Wormen, allerlei insecten en iets wat voor ons een rat leek maar volgens dechauffeur een soort mol was. We hebben het maar niet gegeten. Doornaar Sukhoitai Natural Park, hier kunnen we rondfietsen maar het is zo heet dat we niet ver zijn gekomen. We overnachten in Phitsanulok. Hier kunnen we een Riksja tour maken met dinershow. Wij gaan echter naar een lokale bar waar we met handen en voeten bijna eten moeten bestellen. Bediening echter prima. Zodra Frank een slok bier heeft genomen wordt zijn glas weer bijgevuld. De volgende dag reizen we verder naar de river Kwae. Eerst bezoeken we nog een boedha factory en een gouden tempel. 'S avonds met een groot deel van de groep op een vlot dineren en varen we onder the Bridge door. Er wordt gezongen en gedanst, het was een mooie avond. De volgende ochtend een excursie naar de Erawan watervallen. Een hele klim, Erica is halverwege afgehaakt maar Frank heeft de top gehaald. Terug een gedeelte per bus en gedeeltelijk per speedboot. Nog even zwemmen in de warme(!) Zwemkom zoals onze gids dit noemt. Per taxi naar de stad voor een avondmarkt en diner.

Na het ontbijt gaan we naar de erebegraafplaats en het oorlogsmuseum. Verderop bezoeken we een treinmarkt en nog verder een drijvende markt. Twee hele bijzondere markten waarbij we onze ogen uitkeken. Een goede lunch bij tante tui thuis en dan snel op naar Bangkok waar we om 5 uur de nachttrein pakken. Om negen uur worden onze bedjes opgemaakt en wij kunnen beiden zeggen dat we redelijk geslapen hebben. We stappen uit in Surat Thani waar ontbijt als weer klaar staat al is het 5 uur in de ochtend. Nog ongeveer twee uur in de bus en nu zitten wij in Khao Sok National Park waar we twee nachten blijven. Vandaag op onszelf en morgen op excursie.

• 25 April 2019 - 04:56

Bennie En Wilma:

Lijkt me heel indrukwekkend de brug en de begraafplaats. Te bedenken wat die brug gekost heeft aan levens. Maar ook die bijzondere markten. Fijn dat jullie zo genieten en dat wij mogen meegenieten. Goede reis. 7

• 25 April 2019 - 08:58

Mama(oma):

Wat heerlijk om dit allemaal te mogen zien, maar ook wel lekker om een dagje op je zelf te zijn om al die indrukken te verwerken. Veel plezier op jullie verdere reis. Knuffel van mij.

• 27 April 2019 - 06:33

Dick En Lies:

Wat een indrukken doe je op tijdens zo'n reid. Vooral nu weer met bezoek aan de River Kwae. Wat gaaf dat jullie deze ook sávonds hebben gezien in de spotlights. Af en toe moet je jezelf knijpen om te beseffen dat het allemaal echt is wat je ziet. Wij zijn ons aan het voorbereiden op onze reis naar Canada. Afgelopen dagen vriend Toussaint geholpen met het bezorgen van de nodige tap- en koelfaciliteiten tbv Koningsdag, vandaag Koningsdag. Morgen jullie "buitenverblijf"bij Martijn en Joyce demonteren en klaar maken voor vervoer naar Raalte.
    Geniet lekker verder. Liefs van ons tweetjes

• 28 April 2019 - 19:17

Tonny:

wat een avontuur veel te beleven en markten
    boedha en de gouden tempel lekkernijen lijkt mij heerlijk Frank en Erica?

geniet ervan heel veel pleizier